جایگاه عشق در ازدواج
سنت پیامبر آخرالزمان: ازدواج
روابط قبل و بعد،موانع،آسیبها و... در ازدواج

جایگاه عشق در ازدواج کجا است؟آیا اول باید عاشق شد و بعد ازدواج کرد یا اول ازدواج کرد و بعد عاشق شد؟

عشق به معنای محبت شدید و قوی است که بطور فطری و غریزی درانسان وجود دارد و آن را نمی توان انکار کرد.عشق های قبل از ازدواج با این فرض که عشق پاک باشد و نه هوسرانی،سبب حاکمیت احساسات می شود و براساس روایات دینی ما، شخص را کر و کور می کند(حبک الشیء یعمی و یصم). چشم عقل بطور معمول با تیر عشق، کور و باعث می شود که شخص در انتخاب دیگری برای زندگی مشترک، از اصول خود دست بردارد، به مساله کفویت(همتایی) بی توجهی کند.، بدی های طرف را نبیند و در مواردی بدی های او را نیز خوبی ببیند، بنابراین توصیه می شود مراقب عشق های پیش از ازدواج باشید.
به تعبیر افلاطون،وصال مدفن عشق، و به گفته چینی ها، ازدواج گورستان عشق است.پس،این عشق ها بعد از ازدواج فروکش می کند و با ورود عقل و باز شدن چشم ها و گوش ها،شخص متوجه می شود که انتخاب درستی نکرده است،پس بهترین عشق، عشق ایجاد شده پس از محرمیت بین دختر و پسر است،عشقی که بزرگان علم و دین به همسرانشان داشته اند.عشقی ماندگار، بی شائبه، عشق در پرتو تعقل و اندیشه و نه سوار بر عقل که قرآن کریم هم آن را تایید و بر آن تاکید می کند:
و از نشانه های او این است که از خودتان برایتان زوج هایی را آفرید تا کنارشان آرام گیرید و بین شما دوستی و مهربانی قرار داد.همانا در این، نشانه هایی برای متفکران است(روم،آیه:21)

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

بنابراین،عاقلانه ازدواج کنید و عاشقانه زندگی کنید، یعنی تا زمانی که زمینه ازدواجتان فراهم نشده،  برقلب خود قفلی بزنید و آن را تا زمان مناسب به روی کسی نگشایید،همان گونه که غرایز جنسی خود را کنترل می کنید و از راه مشروع،یعنی ازدواج به آن پاسخ می دهید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





21 آبان 1389برچسب:, :: 3:45 :: نويسنده : ابوذر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. در حد توان علمی،دینی و تجربی در مورد مسائل مربوط به ازدواج به شما دوستان مشاوره و راهنمایی خواهم داد.منتظر نظرات،پیشنهادات و انتقادات شما هستم. به شما بازدیدکننده عزیز پیشنهاد میکنم مطالب گذشته موجود در آرشیو رو هم حتما مطالعه کنید.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 67
بازدید کل : 70357
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1